favorite Favorilere Ekle

İlk keşfedilen güneş dışı gezegen nedir?

enler tarafından 3 hafta önce oluşturuldu - 29 Eylül 2020 Salı 15:03

enler
- 3 hafta önce
Extrasolar, ötegezegen gibi isimlerle de bilinen Güneş Sistemi dışındaki başka yıldızların yörüngesinde bulunan gezegenlerden ilki, 1992'de, Dünya'dan 980 ışık yılı uzakta bulundu. Gökbilimciler PSR B1257+12 adlı pulsarın yörüngesinde iki gezegenin mevcudiyetini açıkladılar. Pulsarlar, patlamış bir yıldızın çökmüş merkezi olan hızla dönen ve yoğun radyasyon yayan nötron yıldızlardır. PSR B1257+12'nin gezegenleri Dünya'dan daha büyük fakat Güneş'in gaz devlerinden çok daha küçük oldukları için "süper-Dünyalar" olarak belirlenmişlerdir. Bu gerçek onları keşfedilen ilk süper-Dünya Ekstrasolar Gezegenler yapmaktadır. Daha sonra, 1994'de onaylanan üçüncü gezegen ve artık adı Draugr olan PSR B1257+12 B en hafif exstrasolar gezegendir. Draugr'un kütlesi Dünya'nınkinin 0,02'si kadardır.
Draugr

PSR B1257+12

Bu soru için bir tepkiniz var mı?

Uzay konusundaki bazı benzer sorular